środa, 9 lipca 2014


Dziś uchylę rąbek tajemnicy: okładkę do mojej książki projektował Wiesław Sadurski - polski artysta mieszkający i tworzący w Berlinie, który na swojej stronie www.wisarts.com przedstawia się: 

Aktywności są wielorakie. 
Polowanie na miłość i wiedzę, malowanie, pisanie, tworzenie.
Żyję w mieście Berlinie z córką Veronique jako pojedynczy rodzic.

Ja zdradzę kulisy powstawania tej okładki. Gdy "kropla" była już na ukończeniu i wyświetlała się na monitorze komputera Wieśka, do pokoju weszła Jego córka, która w pierwszej chwili na widok obrazka powiedziała: "Ale śliczne!" i za moment dodała "Ale kicz!". :) Osobiście uważam okładkę za śliczną, a myśl, że została stworzona z dbałością o szczegóły i dopasowaniem do treści jednego z moich wierszy, czyni ją szczególnie drogą memu sercu. Oto ten wiersz:


* * *

jak kroplę wody na dłoni
będę cię niósł 
przez życie

jak kropli wody z dłoni 
nie uronię 
żadnego z twych pragnień

jak kropli wody na dłoni
będę strzegł
ciebie

jak kropla wody z dłoni
spadłam

--------------------------------------
roztrzaskałam skałę
urodziłam drzewo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz